eHerkenning van Z login
voor niveau 2+
eHerkenning niveau 3 wordt de standaard
Bij steeds meer overheidsinstanties heeft u eHerkenning nodig om in te loggen. Vanwege de privacy wetgeving (AVG) zullen verreweg de meeste diensten achter niveau eHerkenning 3 aangeboden gaan worden.
Z login eHerkenning niveau 2+ voor maar € 16 per jaar.
Onbeperkt eHerkenning gebruiken.
Geen onverwachte extra kosten.
Eenvoudig en snel aan te vragen.
Goede en bereikbare Customer Service.
Veilig en eenvoudig inloggen
Met uw Z login eHerkenningsmiddel kunt u veilig en betrouwbaar inloggen bij meer dan 600 organisaties. Dat betekent dat u nog maar één wachtwoord hoeft te onthouden. Aan een Z login middel kan namelijk een algemene machtiging gekoppeld worden, waarmee u overal kan inloggen - nu en in de toekomst. Heel gemakkelijk! Maar er kan ook een machtiging voor één of een paar diensten aan gekoppeld worden. Hoe u het ook gebruikt, veilig inloggen is verzekerd.
Alle voordelen op een rij
eHerkenning van Z login
Onbeperkt eHerkenning EH2+ gebruiken voor maar € 16 per jaar.
Z login biedt u de mogelijkheid om onbeperkt in te loggen bij overheidsinstanties en andere organisaties, tegen een vast bedrag per jaar.
U kunt bij ons makkelijk uw middel opwaarderen naar een hoger niveau als u dat wilt.
Prijsoverzicht eHerkenning
3 jaar
- Toegang tot alle diensten t/m niveau 2+
- Makkelijk en snel aan te vragen
- Onbeperkt gebruik eHerkenning*
- 48 euro nu betalen voor 3 jaar gebruik
48,-
1 jaar
- Toegang tot alle diensten t/m niveau 2+
- Makkelijk en snel aan te vragen
- Onbeperkt gebruik eHerkenning*
Meer informatie over tarieven
Naast het tarief voor het eHerkenningsmiddel zijn er optionele diensten en producten waarvoor kosten in rekening worden gebracht. Dit kan het geval zijn als u gebruik wilt maken van onze spoedprocedure of als aanvullende controlebegeleiding nodig is.
Bekijk alle ins en outs op onze tarievenpagina.
Snel aan de slag met eHerkenning
Een helder proces, met een duidelijke uitkomst. Met Z login kunt u snel aan de slag met eHerkenning. Als u de juiste informatie aanlevert, gaan wij gaan snel voor u aan de slag!
Onze aanvraagprocedure
Stap 1 - Aanvragen
Nadat u bepaald heeft welk betrouwbaarheidsniveau u wil aanvragen, doorloopt u de online aanvraagprocedure. Hierbij kunt u meerdere personen aanmelden voor uw organisatie. Daarvoor moet u wel weten voor welk KvK-nummer u toegang wilt aanvragen. Na het doorlopen van de aanvraagprocedure ontvangt u, per e-mail, een overeenkomst.
Stap 2 - Ondertekening
Bij de overeenkomst die u per e-mail heeft een ontvangen zit een checklist waarmee u eenvoudig de aanvraagprocedure verder kunt doorlopen. Volg daarvoor de stappen op de checklist, en voeg de gevraagde documenten toe aan uw aanvraag. Zorg ervoor dat de juiste wettelijke vertegenwoordiger de aanvraag voorziet van een handtekening. Zijn er meerdere bevoegden? Dan moeten deze mogelijk allen de aanvraag ondertekenen. Neem bij twijfel gerust contact met ons op.
Stap 3 - Controle en uitgifte
Zodra uw aanvraag door ons is ontvangen, wordt deze beoordeeld op volledigheid en de door u opgegeven gegevens worden geverifieerd volgens het betrouwbaarheidniveau dat door u is aangevraagd. Als er onduidelijkheden en/of onvolledigheden zijn, nemen wij contact met u op. Wanneer alles klopt, ontvangt u van ons per e-mail of post informatie over hoe u het eHerkeningsmiddel kunt activeren. Na het doorlopen van deze laatste stappen kunt u inloggen met uw eHerkenningsmiddel.
Hulp bij het aanvragen
Mocht u tijdens de aanmeldprocedure vragen hebben, dan staat ons professionele Customer Service team altijd klaar om u direct te helpen.
Vragen of hulp nodig?
Ons Customer Service team helpt u op weg
Op onze supportpagina kunt u per onderwerp antwoorden vinden op veel gestelde vragen. Wilt u weten welk niveau u nodig heeft voor de dienst waarop u wilt inloggen met eHerkenning? De pagina Niveau per dienst helpt u de juiste keuze te maken.
Als het antwoord op uw vraag er niet tussen staat, dan kunt u via het contactformulier of telefonisch (ma-vr) met ons contact opnemen. Wij helpen u graag verder met uw aanvraag van eHerkenning.
De feiten
Z login helpt duizenden organisaties dagelijks veilig in te loggen
624
dienstverleners
2971
aangesloten diensten
204549
Z login-organisaties
Het mooie aan Z login is dat ik ook met een OTP device kan inloggen
Met Z login eHerkenning kan ik veilig inloggen, bijvoorbeeld bij RVO. Ons bedrijf ligt in een buitengebied, waar het bereik voor mobiele telefoons niet altijd optimaal is. Het mooie aan Z login is dat ik ook met een OTP device kan inloggen, waardoor ik ook toegang kan krijgen tot de relevante informatie als mijn bereik slecht is. En omdat we LTO-lid zijn krijg ik bovendien extra korting!
Ik zag meteen dat we dit centraal, concernbreed moesten aanpakken. Gelukt, met dank aan de klantenservice
Met de Enterprise Solution houden we overzicht over alle afdelingen en divisies. Voor ons is het een hulpmiddel om ons werk goed te kunnen doen. Met zoveel vestigingen zou uitzoeken wie we waarvoor moeten machtigen nog best ingewikkeld kunnen zijn. Dankzij de professionele ondersteuning van de klantenservice was het echter snel geregeld en kunnen we het nu zelf beheren.
Voor KWS is eHerkenning een must voor het meedoen aan aanbestedingen én het aanvragen van vergunningen
En het levert een aanmerkelijke tijdwinst op.
Start met eHerkenning
Ja, ik wil graag eHerkenning niveau 2+ aanschaffen
Z login doet meer
Misschien bent u op zoek naar
Z login Enterprise Solution
eHerkenning voor meerdere vestigingen of veel gebruikers aanvragen? De Enterprise Solution biedt u de mogelijkheid machtigingen van medewerkers binnen uw bedrijf eenvoudig en overzichtelijk te beheren.
Bekijk Z login Enterprise Solution
eHerkenning op alle niveaus
Er zijn eHerkenningsmiddelen op 4 betrouwbaarheidsniveaus (EH2, EH2+, EH3 en EH4). Hoe hoger het betrouwbaarheidsniveau, hoe meer zekerheid de dienstverlener krijgt over uw online identiteit. Wij leveren alle niveaus.
Bekijk alle niveaus
Onze antwoorden op
Veelgestelde vragen
Wat is eHerkenning precies?
eHerkenning is de manier van inloggen voor ondernemers. Met een eHerkenningsmiddel logt u met één gebruikersnaam en wachtwoord, op een veilige manier in bij alle aangesloten organisaties/ diensten. Dat betekent minder wachtwoorden onthouden.
Wat zijn de niveaus in eHerkenning?
Er zijn eHerkenningsmiddelen op meerdere betrouwbaarheidsniveaus (EH2+, EH3 en EH4). Hoe hoger het betrouwbaarheidsniveau, hoe meer zekerheid de dienstverlener krijgt over uw online identiteit. Voor een middel op een hoger betrouwbaarheidsniveau moet u bij het eHerkenning aanvragen meer controlestappen doorlopen om uw identiteit en handelingsbevoegdheid vast te stellen.
Welk niveau heb ik nodig?
Wij raden normaal gesproken eHerkenning niveau 3 aan. Ook kunt u op deze pagina alle diensten opzoeken waar u met eHerkenning wilt inloggen. Vervolgens kiest u het hoogste niveau dat u bij deze diensten past. Met een hoger niveau eHerkenning kunt u namelijk altijd inloggen op lagere niveaus.
Waarom wordt eHerkenning niveau 3 de norm?
Sommige dienstverleners (UWV, Belastingdienst en RDW) worden verplicht om hun diensten achter eHerkenning niveau 3 aan te bieden. Dit heeft onder andere te maken met de nieuwe privacy wet ‘AVG’. Wanneer persoonsgegevens worden uitgewisseld dan is al snel eHerkenning niveau 3 vereist.
Hoe kan ik eHerkenning aanvragen?
Om hulp te bieden bij eHerkenning aanvragen, hebben we een stappenplan voor u klaar staan. Hier heeft u een duidelijk overzicht van alle stappen die u dient te doorlopen. Met dit stappenplan kunt u eenvoudig eHerkenning aanvragen.
Hoe werkt eHerkenning aanvragen voor de Belastingdienst of het UWV?
Om in te loggen bij het UWV of de Belastingdienst, heeft u eHerkenning niveau 3 (EH3) nodig, in combinatie met de juiste machtigingen. Op deze pagina’s kunt u meer informatie vinden over het aanvragen van eHerkenning voor de Belastingdienst of het UWV.
eHerkenning niveau 2
Betrouwbaarheidsniveau:
Middel
Inlogmethode:
U logt in met een gebruikersnaam, (sterk)wachtwoord. Per 1 januari 2024 is hier een tweede-factor-authenticatie aan toegevoegd, waardoor dit gelijk is gesteld aan eHerkenning niveau 2+. eHerkenning niveau 2 wordt om deze reden niet meer aangeboden, wel kunt u eHerkenning niveau 2+ aanvragen. De verwachting is dat dienstverleners op korte termijn het minimaal vereiste niveau zullen verhogen naar eHerkenning niveau 2+.
Aanvraagprocedure:
Het is niet meer mogelijk om eHerkenning niveau 2 aan te vragen. Door de toevoeging van een tweede-factor-authenticatie is dit middel gelijk aan eHerkenning niveau 2+.
Controle bevoegdheid:
- De relatie tussen de aanvrager en het bedrijf wordt gecontroleerd aan de hand van de Kamer van Koophandel-registratie.
- De tekenbevoegdheid wordt gecontroleerd aan de hand van de Kamer van Koophandel-registratie en eventueel aan de opgave van de beperkende bepalingen.
- Persoonsgegevens worden gecontroleerd aan de hand van een kopie identiteitsbewijs.
Uitgifte van het eHerkenningsmiddel:
Het uitgeven aan gebruikers gebeurt op basis van een betrouwbaar brondocument.
Te gebruiken bij o.a.:
- Alle diensten waar eHerkenning niveau 2 wordt gevraagd
- Inloggen bij TenderNed voor elektronische aanbestedingen
- Enkele gemeentelijke diensten (Bussum, Vianen)
- Energielabel voor woningen
- Indienen en raadplegen omgevingsgerelateerde zaken bij alle gemeenten en provincies in NL (Omgevingsloket Online)