eHerkenning van Z login
eHerkenning voor een kerkgenootschap
eHerkenning niveau 3 wordt de standaard
Bij steeds meer overheidsinstanties heeft u eHerkenning nodig om in te loggen. Vanwege de privacy wetgeving (AVG) zullen verreweg de meeste diensten achter niveau eHerkenning 3 aangeboden gaan worden.
Zonder KvK kunt u geen eHerkenning aanvragen
Als uw kerkgenootschap nog niet staat ingeschreven bij de KvK, dan kunt u geen eHerkenning aanvragen. Het Interkerkelijk Contact in Overheidszaken (CIO) is bezig om alle kerkgenootschappen zonder KvK inschrijving te koppelen aan het handelsregister van de KvK. Lees meer hierover
Kerkgenootschappen krijgen uitstel loonheffingen bij Belastingdienst
Kerkgenootschappen die erom vragen, zullen bij de Belastingdienst uitstel krijgen voor het indienen van de loonaangifte. Hierdoor hebben kerkgenootschappen meer tijd om eHerkenning aan te vragen. Lees meer hierover
Alle voordelen op een rij
eHerkenning aanvragen voor een kerkelijke genootschap
Onbeperkt eHerkenning niveau 3 gebruiken vanaf €29,95 per jaar
Z login biedt u de mogelijkheid om onbeperkt en veilig in te loggen bij overheidsinstanties en andere organisaties, voor een vast bedrag per jaar. Voor extra machtigingen worden geen extra kosten gerekend.
Prijsoverzicht eHerkenning
3 jaar
- Toegang tot alle diensten t/m niveau 3
- Makkelijk en snel aan te vragen
- Onbeperkt gebruik eHerkenning*
- Nu 89,85 euro betalen voor 3 jaar gebruik
89,85
1 jaar
- Toegang tot alle diensten t/m niveau 3
- Makkelijk en snel aan te vragen
- Onbeperkt gebruik eHerkenning*
Meer informatie over tarieven
Naast het tarief voor het eHerkenningsmiddel zijn er optionele diensten en producten waarvoor kosten in rekening worden gebracht. Dit kan het geval zijn als u gebruik wilt maken van onze spoedprocedure of als aanvullende controlebegeleiding nodig is. Ook kan het zijn dat u geen 2e factor middel wenst op basis van SMS maar dat u de voorkeur geeft aan een OTP device als 2e factor.
Bekijk alle ins en outs op onze tarievenpagina.
Extra controles bij kerkgenootschappen
Aan het reguliere aanvraagproces van eHerkenning zijn bepaalde controles verbonden. Voor kerkgenootschappen zijn deze controles iets anders dan normaal. Lees meer over eHerkenning aanvragen voor kerkgenootschappen.
Aanvraagprocedure voor kerkgenootschappen
Stap 1 – Mandaat bestuursleden
Aan het reguliere aanvraagproces van eHerkenning zijn bepaalde controles verbonden. Er wordt onder andere gecontroleerd op de bevoegdheid van de opgegeven wettelijk vertegenwoordiger. Deze controle voeren wij uit via de koppeling met het handelsregister van de KvK. Bij kerkgenootschappen werkt dit iets anders, de KvK is -zonder toestemming- namelijk niet bevoegd om de vertegenwoordigers van kerkgenootschappen te publiceren. In deze situatie kunnen wij niet via de reguliere aanmeldprocedure controleren of de aanvraag is voorzien van de juiste handtekeningen. Als u dus namens een kerkorganisatie eHerkenning aanvraagt, dient u extra documentatie mee te sturen. Een onderdeel van deze extra documentatie zijn de statuten waarin het mandaat van de bestuursleden is opgenomen.
Stap 2 - Recent kopie bankafschrift + notulen
Bewijs dat de wettelijk vertegenwoordiger de beschikking heeft over een bankrekening op
naam van het kerkgenootschap. Dit kan bijvoorbeeld een recent kopie zijn van een bankafschrift. Bij dit bankafschrift dient u ook notulen van vergaderingen te overhandigen.
Hier moet duidelijk de geclaimde bevoegdheid uit blijken.
(Een alternatief hiervoor is een formele brief van de koepelorganisatie van het kerkgenootschap, zoals deze bij de KvK staat beschreven. Deze formele brief moet het bestaan van het kerkgenootschap en de bestuurssamenstelling daarvan bevestigen)
Stap 3 - Verklaring ondertekenen door vijf kerkleden
Minimaal vijf leden van de betreffende kerk dienen een verklaring te ondertekenen waaruit de bevoegdheid van de wettelijk vertegenwoordiger blijkt. U kunt deze verklaring uitprinten, ondertekenen en met de eHerkenning aanvraag meesturen, samen met de documentatie uit de andere twee stappen. Vergeet ook niet om een kopie van een geldig identiteitsbewijs mee te sturen van alle vijf leden die de verklaring ondertekent hebben.
Hulp bij het aanvragen
Mocht u tijdens de aanmeldprocedure vragen hebben, dan staat ons professionele Customer Service team altijd klaar om u direct te helpen.
Vragen of hulp nodig?
Ons Customer Service team helpt u op weg
Op onze supportpagina kunt u per onderwerp antwoorden vinden op veel gestelde vragen. Wilt u weten welk niveau u nodig heeft voor de dienst waarop u wilt inloggen met eHerkenning? De pagina Niveau per dienst helpt u de juiste keuze te maken.
Als het antwoord op uw vraag er niet tussen staat, dan kunt u via het contactformulier of telefonisch (ma-vr) met ons contact opnemen. Wij helpen u graag verder met uw aanvraag van eHerkenning.
De feiten
Z login helpt duizenden organisaties dagelijks veilig in te loggen
624
dienstverleners
2971
aangesloten diensten
204549
Z login-organisaties
Het mooie aan Z login is dat ik ook met een OTP device kan inloggen
Met Z login eHerkenning kan ik veilig inloggen, bijvoorbeeld bij RVO. Ons bedrijf ligt in een buitengebied, waar het bereik voor mobiele telefoons niet altijd optimaal is. Het mooie aan Z login is dat ik ook met een OTP device kan inloggen, waardoor ik ook toegang kan krijgen tot de relevante informatie als mijn bereik slecht is. En omdat we LTO-lid zijn krijg ik bovendien extra korting!
Ik zag meteen dat we dit centraal, concernbreed moesten aanpakken. Gelukt, met dank aan de klantenservice
Met de Enterprise Solution houden we overzicht over alle afdelingen en divisies. Voor ons is het een hulpmiddel om ons werk goed te kunnen doen. Met zoveel vestigingen zou uitzoeken wie we waarvoor moeten machtigen nog best ingewikkeld kunnen zijn. Dankzij de professionele ondersteuning van de klantenservice was het echter snel geregeld en kunnen we het nu zelf beheren.
Voor KWS is eHerkenning een must voor het meedoen aan aanbestedingen én het aanvragen van vergunningen
En het levert een aanmerkelijke tijdwinst op.
Start met eHerkenning
Ja, ik wil graag eHerkenning niveau 3 aanvragen
Z login doet meer
Misschien bent u op zoek naar
Z login Enterprise Solution
eHerkenning voor meerdere vestigingen of veel gebruikers aanvragen? De Enterprise Solution biedt u de mogelijkheid machtigingen van medewerkers binnen uw bedrijf eenvoudig en overzichtelijk te beheren.
Bekijk Z login Enterprise Solution
eHerkenning op alle niveaus
Er zijn eHerkenningsmiddelen op 4 betrouwbaarheidsniveaus (EH2, EH2+, EH3 en EH4). Hoe hoger het betrouwbaarheidsniveau, hoe meer zekerheid de dienstverlener krijgt over uw online identiteit. Wij leveren alle niveaus.
Bekijk alle niveaus
Onze antwoorden op
Veelgestelde vragen
Wat is eHerkenning precies?
eHerkenning is de manier van inloggen voor ondernemers. Met een eHerkenningsmiddel logt u met één gebruikersnaam en wachtwoord, op een veilige manier in bij alle aangesloten organisaties/ diensten. Dat betekent minder wachtwoorden onthouden.
Wat zijn de niveaus in eHerkenning?
Er zijn eHerkenningsmiddelen op meerdere betrouwbaarheidsniveaus (EH2+, EH3 en EH4). Hoe hoger het betrouwbaarheidsniveau, hoe meer zekerheid de dienstverlener krijgt over uw online identiteit. Voor een middel op een hoger betrouwbaarheidsniveau moet u bij het eHerkenning aanvragen meer controlestappen doorlopen om uw identiteit en handelingsbevoegdheid vast te stellen.
Welk niveau heb ik nodig?
Wij raden normaal gesproken eHerkenning niveau 3 aan. Ook kunt u op deze pagina alle diensten opzoeken waar u met eHerkenning wilt inloggen. Vervolgens kiest u het hoogste niveau dat u bij deze diensten past. Met een hoger niveau eHerkenning kunt u namelijk altijd inloggen op lagere niveaus.
Waarom wordt eHerkenning niveau 3 de norm?
Sommige dienstverleners (UWV, Belastingdienst en RDW) worden verplicht om hun diensten achter eHerkenning niveau 3 aan te bieden. Dit heeft onder andere te maken met de nieuwe privacy wet ‘AVG’. Wanneer persoonsgegevens worden uitgewisseld dan is al snel eHerkenning niveau 3 vereist.
Hoe kan ik eHerkenning aanvragen?
Om hulp te bieden bij eHerkenning aanvragen, hebben we een stappenplan voor u klaar staan. Hier heeft u een duidelijk overzicht van alle stappen die u dient te doorlopen. Met dit stappenplan kunt u eenvoudig eHerkenning aanvragen.
Hoe werkt eHerkenning aanvragen voor de Belastingdienst of het UWV?
Om in te loggen bij het UWV of de Belastingdienst, heeft u eHerkenning niveau 3 (EH3) nodig, in combinatie met de juiste machtigingen. Op deze pagina’s kunt u meer informatie vinden over het aanvragen van eHerkenning voor de Belastingdienst of het UWV.