Niveau 2+
- Laagste betrouwbaarheidsniveau
- Toegang tot beperkt aantal dienstverleners, zoals Mijn RVO en Mijn Justis
- Eenvoudig uw gegevens online beheren
- Introductiekorting: de eerste 3 jaar nu voor slechts € 48,- i.p.v. € 64,50
advies
Niveau 3
- Meest gevraagde betrouwbaarheidsniveau
- Toegang tot de meeste dienstverleners, zoals UWV, Belastingdienst en Kadaster
- Uitgebreide beheerfunctionaliteiten
- Geschikt voor ketenmachtigingen
- Introductiekorting: de eerste 3 jaar nu voor slechts € 89,85 i.p.v. € 129,95
Niveau 4
- Hoogste betrouwbaarheidsniveau
- Toegang tot alle dienstverleners
- Inloggen met uw PKIoverheid certificaat
- Exclusief kosten Digitaal Certificaat
- Introductiekorting: de eerste 3 jaar nu voor slechts € 115,- i.p.v. € 129,95
Hulp nodig bij het kiezen van het juiste niveau?
Bekijk het dienstenoverzicht of lees meer over de verschillende niveaus in eHerkenning.
Niveau 2+
- Laagste betrouwbaarheidsniveau
- Toegang tot beperkt aantal dienstverleners, zoals Mijn RVO en Mijn Justis
- Eenvoudig uw gegevens online beheren
- Introductiekorting: het eerste jaar nu voor slechts € 19,75 i.p.v. € 25,85
advies
Niveau 3
- Meest gevraagde betrouwbaarheidsniveau
- Toegang tot de meeste dienstverleners, zoals UWV, Belastingdienst en Kadaster
- Uitgebreide beheerfunctionaliteiten
- Geschikt voor ketenmachtigingen
- Introductiekorting: het eerste jaar nu voor slechts € 41,- i.p.v. € 58,-
Niveau 4
- Hoogste betrouwbaarheidsniveau
- Toegang tot alle dienstverleners
- Inloggen met uw PKIoverheid certificaat
- Exclusief kosten Digitaal Certificaat
- Introductiekorting: het eerste jaar nu voor slechts € 45,- i.p.v. € 58,-
Hulp nodig bij het kiezen van het juiste niveau?
Bekijk het dienstenoverzicht of lees meer over de verschillende niveaus in eHerkenning.
Aanvullende producten en diensten
Het afgeven van een ketenmachtiging kost € 19,95 per jaar.
Meer informatie
Voor eHerkenning 3 Belastingdienst hanteren wij de volgende tarieven:
- 1 jaar: €25,-
- 2 jaar: €45,- (€22,50 per jaar)
- 3 jaar: €60,- (€20,- per jaar)
Wilt u niet uw (privé) mobiel gebruiken of heeft u last van een slecht bereik op uw mobiel? Kies dan voor een OTP device. Met een OTP device kunt u een code genereren om in te loggen als 2e factor, naast de combinatie van uw gebruikersnaam en wachtwoord.
De aanschafkosten van het OTP device zijn € 45,00. De gebruiksduur van een OTP device is maximaal 36 maanden na levering. Daarna wordt bij een lopende overeenkomst automatisch een nieuwe OTP device toegezonden en in rekening gebracht.
Elke beheerder heeft gratis toegang tot Z login Beheermodule, via Mijn Z login. Als u voor uw organisatie meerdere eHerkenningsmiddelen wilt aanvragen of als uw voor meerdere organisaties middelen wilt beheren is de Z login eHerkenning Beheermodule dé oplossing. Met de Beheermodule heeft u centraal overzicht over wie een middel heeft en welke machtiging. Meer informatie en prijzen zijn te vinden op de pagina Enterprise Solution.
Wanneer het nodig is om snel over een eHerkenningsmiddel te beschikken, dan kunt u gebruik maken van onze spoedprocedure. Na het aanvragen kunt u de volgende werkdag al uw eHerkenningsmiddel in bezit hebben. Aan de spoedprocedure zijn extra kosten verbonden.
Met spoed eHerkenning nodig?
Het kan voorkomen dat er bij of na de aanvraag additionele kosten in rekening worden gebracht. Hieronder een overzicht van de verschillende mogelijke additionele kosten:
- Identificatiekosten eHerkenning niveau 3 en 4:
Online: € 10,-
Op locatie: € 23,50 - Voor een aanvraag van eHerkenning door een organisatie zonder KVK-nummer worden naast de abonnementskosten ook eenmalige aansluitkosten berekend:
Fiscale eenheden: € 0,-,
Buitenlandse rechtsvormen: € 40,-,
Overige rechtsvormen: € 20,- - Wijziging van persoonsgegevens doorvoeren of een nieuwe activatiemail aanvragen via het wijzigingsformulier: € 15,- per formulier (Wijzigingen via de beheermodule op Mijn Z login zijn gratis).
- Voor betaling via bankoverschrijving of papieren factuur per post geldt een toeslag: € 3,50 per factuur
- Als er extra KVK-klantonderzoek nodig is, bijvoorbeeld wanneer we meer dan één KVK-uittreksel moeten opvragen en beoordelen, brengen we hiervoor een toeslag in rekening: € 10,-
Onze antwoorden op
Veelgestelde vragen
Wat is eHerkenning precies?
eHerkenning is de manier van inloggen voor ondernemers. Met een eHerkenningsmiddel logt u met één gebruikersnaam en wachtwoord, op een veilige manier in bij alle aangesloten organisaties/ diensten. Dat betekent minder wachtwoorden onthouden.
Wat zijn de niveaus in eHerkenning?
Er zijn eHerkenningsmiddelen op meerdere betrouwbaarheidsniveaus (EH2+, EH3 en EH4). Hoe hoger het betrouwbaarheidsniveau, hoe meer zekerheid de dienstverlener krijgt over uw online identiteit. Voor een middel op een hoger betrouwbaarheidsniveau moet u bij het eHerkenning aanvragen meer controlestappen doorlopen om uw identiteit en handelingsbevoegdheid vast te stellen.
Welk niveau heb ik nodig?
Wij raden normaal gesproken eHerkenning niveau 3 aan. Ook kunt u op deze pagina alle diensten opzoeken waar u met eHerkenning wilt inloggen. Vervolgens kiest u het hoogste niveau dat u bij deze diensten past. Met een hoger niveau eHerkenning kunt u namelijk altijd inloggen op lagere niveaus.
Waarom wordt eHerkenning niveau 3 de norm?
Sommige dienstverleners (UWV, Belastingdienst en RDW) worden vereist om hun diensten achter eHerkenning niveau 3 aan te bieden. Dit heeft onder andere te maken met de nieuwe privacy wet ‘AVG’. Wanneer persoonsgegevens worden uitgewisseld dan is al snel eHerkenning niveau 3 vereist.
Hoe kan ik eHerkenning aanvragen?
Om hulp te bieden bij eHerkenning aanvragen, hebben we een stappenplan voor u klaar staan. Hier heeft u een duidelijk overzicht van alle stappen die u dient te doorlopen. Met dit stappenplan kunt u eenvoudig eHerkenning aanvragen.
Hoe werkt eHerkenning aanvragen voor de Belastingdienst of het UWV?
Om in te loggen bij het UWV of de Belastingdienst, heeft u eHerkenning niveau 3 (EH3) nodig, in combinatie met de juiste machtigingen. Op deze pagina’s kunt u meer informatie vinden over het aanvragen van eHerkenning voor de Belastingdienst of het UWV.