Niveau 2+
- Toegang tot alle diensten t/m niveau 2+
- Makkelijk en snel aan te vragen
- Onbeperkt gebruik eHerkenning*
- 48 euro nu betalen voor 3 jaar gebruik
gekozen
Niveau 3
- Toegang tot alle diensten t/m niveau 3
- Makkelijk en snel aan te vragen
- Onbeperkt gebruik eHerkenning*
- Nu 89,85 euro betalen voor 3 jaar gebruik
Niveau 4
- Eenmalige kosten € 25,00
- Toegang tot alle diensten
- Onbeperkt gebruik eHerkenning*
- Exclusief kosten Digitaal Certificaat
- 115 euro nu betalen voor 3 jaar gebruik
Hulp nodig bij het kiezen van het juiste niveau?
Bekijk het dienstenoverzicht of lees meer over de verschillende niveaus in eHerkenning.
Niveau 2+
- Toegang tot alle diensten t/m niveau 2+
- Makkelijk en snel aan te vragen
- Onbeperkt gebruik eHerkenning*
gekozen
Niveau 3
- Toegang tot alle diensten t/m niveau 3
- Makkelijk en snel aan te vragen
- Onbeperkt gebruik eHerkenning*
Niveau 4
- Eenmalige kosten € 25,00
- Toegang tot alle diensten
- Onbeperkt gebruik eHerkenning*
- Exclusief kosten Digitaal Certificaat
Hulp nodig bij het kiezen van het juiste niveau?
Bekijk het dienstenoverzicht of lees meer over de verschillende niveaus in eHerkenning.
Aanvullende producten en diensten
Het afgeven van een ketenmachtiging kost € 19,95 per jaar.
Meer informatie
Voor eHerkenning 3 Belastingdienst hanteren wij de volgende tarieven:
- 1 jaar: €25,-
- 2 jaar: €45,- (€22,50 per jaar)
- 3 jaar: €60,- (€20,- per jaar)
Wilt u niet uw (privé) mobiel gebruiken of heeft u last van een slecht bereik op uw mobiel? Kies dan voor een OTP device. Met een OTP device kunt u een code genereren om in te loggen als 2e factor, naast de combinatie van uw gebruikersnaam en wachtwoord.
De aanschafkosten van het OTP device zijn € 45,00. De gebruiksduur van een OTP device is maximaal 36 maanden na levering. Daarna wordt bij een lopende overeenkomst automatisch een nieuwe OTP device toegezonden en in rekening gebracht.
Vanaf niveau EH2+ kunt u gratis gebruiken maken van de Z login eHerkenning Beheermodule. Als u voor uw organisatie meerdere eHerkenningsmiddelen wilt aanvragen of als uw voor meerdere organisaties middelen wilt beheren is de Z login eHerkenning Beheermodule dé oplossing. Met de Beheermodule heeft u centraal overzicht over wie een middel heeft en welke machtiging. Meer informatie en prijzen zijn te vinden op de pagina Enterprise Solution.
Wanneer het nodig is om snel over een eHerkenningsmiddel te beschikken, dan kunt u gebruik maken van onze spoedprocedure. Na het aanvragen kunt u de volgende werkdag al uw eHerkenningsmiddel in bezit hebben. Aan de spoedprocedure zijn extra kosten verbonden.
Met spoed eHerkenning nodig?
Het kan voorkomen dat er bij of na de aanvraag additionele kosten in rekening worden gebracht. Hieronder een overzicht van de verschillende mogelijke additionele kosten:
- Eenmalige kosten bij de het toevoegen van een organisatie aan de Beheermodule € 20,- per organisatie
- Voor een aanvraag van eHerkenning door een organisatie zonder KVK-nummer worden naast de abonnnementskosten ook eenmalige kosten berekend:
Fiscale eenheden € 0,-,
Buitenlandse rechtsvormen € 40,-,
Overige rechtsvormen € 20,- - Toesturen nieuwe activatiebrief of -mail, als de activatietermijn verlopen is dient een nieuwe brief of mail aangevraagd te worden: € 17,50
- Wijziging persoonsgegevens of machtigingenregister middels wijzigingsformulier € 10,00 per formulier.
- Betaalwijze: U kunt kiezen voor automatisch incasso of betaling via bankoverschrijving (€ 3,50 per factuur extra). Kiest u voor factuur per post i.p.v. per e-mail, dan betaalt u € 3,50 per factuur extra.
- Standaard gaan we per aanvraag uit van het opvragen en controleren van maximaal 2 uittreksels uit het handelsregister. Wanneer dit er meer zijn, dan mogen wij per uittreksel €2,50 extra in rekening brengen per aanvraag.
- Op verzoek en na akkoord begeleiding bij de aanvraag. Zodat de juiste wettelijke vertegenwoordiger de aanvraag kan ondertekenen. Kosten €50 per uur.
* Onbeperkt gebruik eHerkenning houdt in: gratis gebruik SMS, algemene bevoegdheid en gratis machtigingen inregelen via de Beheermodule.
Onze antwoorden op
Veelgestelde vragen
Wat is eHerkenning precies?
eHerkenning is de manier van inloggen voor ondernemers. Met een eHerkenningsmiddel logt u met één gebruikersnaam en wachtwoord, op een veilige manier in bij alle aangesloten organisaties/ diensten. Dat betekent minder wachtwoorden onthouden.
Wat zijn de niveaus in eHerkenning?
Er zijn eHerkenningsmiddelen op meerdere betrouwbaarheidsniveaus (EH2+, EH3 en EH4). Hoe hoger het betrouwbaarheidsniveau, hoe meer zekerheid de dienstverlener krijgt over uw online identiteit. Voor een middel op een hoger betrouwbaarheidsniveau moet u bij het eHerkenning aanvragen meer controlestappen doorlopen om uw identiteit en handelingsbevoegdheid vast te stellen.
Welk niveau heb ik nodig?
Wij raden normaal gesproken eHerkenning niveau 3 aan. Ook kunt u op deze pagina alle diensten opzoeken waar u met eHerkenning wilt inloggen. Vervolgens kiest u het hoogste niveau dat u bij deze diensten past. Met een hoger niveau eHerkenning kunt u namelijk altijd inloggen op lagere niveaus.
Waarom wordt eHerkenning niveau 3 de norm?
Sommige dienstverleners (UWV, Belastingdienst en RDW) worden verplicht om hun diensten achter eHerkenning niveau 3 aan te bieden. Dit heeft onder andere te maken met de nieuwe privacy wet ‘AVG’. Wanneer persoonsgegevens worden uitgewisseld dan is al snel eHerkenning niveau 3 vereist.
Hoe kan ik eHerkenning aanvragen?
Om hulp te bieden bij eHerkenning aanvragen, hebben we een stappenplan voor u klaar staan. Hier heeft u een duidelijk overzicht van alle stappen die u dient te doorlopen. Met dit stappenplan kunt u eenvoudig eHerkenning aanvragen.
Hoe werkt eHerkenning aanvragen voor de Belastingdienst of het UWV?
Om in te loggen bij het UWV of de Belastingdienst, heeft u eHerkenning niveau 3 (EH3) nodig, in combinatie met de juiste machtigingen. Op deze pagina’s kunt u meer informatie vinden over het aanvragen van eHerkenning voor de Belastingdienst of het UWV.